Obec Dolní Věstonice

Informace pro občany

Rozšířené úřední hodiny pro vyzvednutí autentizačních údajů k evidenci tržeb

2. fáze elektronické evidence tržeb startuje již 1. března! Rozšiřujeme proto úřední hodiny v termínu od 13. do 28. února 2017 vždy od pondělí do čtvrtka od 8:00 hodin do 17:00 hodin, v pátek od 8:00 hodin do 15:00 hodin.

Druhá fáze evidence tržeb se týká především maloobchodu a velkoobchodu. Jde tedy přeprodej zboží (nákup a prodej bez dalšího zpracování), včetně zprostředkování obchodu (např. činnost obchodních zástupců), nepatří sem však prodej vlastního zboží (např. firemní prodejny). Povinnost evidovat tržby tak budou mít velkoobchody, obchodní domy, prodejny, stánky, bazary, trhy, e-shopy a jiný zásilkový prodej, pojízdné prodejny, komisní prodej, podomní prodej a další.

Autentizační údaje si v celé republice prozatím nevyzvedlo téměř 200 tisíc podnikatelů. Vzhledem k blížícímu se termínu startu druhé fáze evidence tržeb se rozhodla Finanční správa prodloužením pracovních hodin usnadnit podnikatelům jejich získání na územních pracovištích finančních úřadů.

Žádost o autentizační údaje lze podat také elektronicky prostřednictvím Daňového portálu zde s využitím přihlašovacích údajů do datové schránky (tj. s ověřenou identitou osoby způsobem, kterým se lze přihlásit do její datové schránky).

K úspěšnému zapojení do evidence tržeb musí podnikatelé po získání autentizačních údajů učinit další kroky (zaevidovat provozovny, získat certifikát a zejména zprovoznit pokladní zařízení). Finanční správa proto nedoporučuje odkládat získání autentizačních údajů na poslední únorové dny, protože pro podnikatele povinně evidujícího od 1. března pak může být velmi obtížné, až nemožné, být k tomuto datu plně připraven na evidenci.

Veškeré podrobnosti k evidenci tržeb včetně kontaktního formuláře pro technické dotazy jsou k nalezení na webu www.etrzby.cz, velmi užitečný souhrn nejčastějších dotazů a odpovědí naleznete na http://www.etrzby.cz/cs/nejcastejsi-dotazy-podnikatelu.

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
letak-rozsirene-eet.pdf 494.4 Kb
tz-rozsirene-uredni-hodiny-pro-vyzvednuti-autentizacnich-udaju-2.faze.docx 59.7 Kb

Doporučení k prevenci přenosu infekční žloutenky

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
priloha-1.pdf 93.7 Kb

Přestěhování Územního pracoviště ve Vyškově do nového sídla

Informace o plánovaném přestěhování Územního pracoviště ve Vyškově do nového sídla na adrese Palánek 1, Vyškov.

Provoz na novém adrese bude spuštěn dne 5. 12. 2016.

V úřední den 5. 12. 2016 bude v provozu pouze podatelna, pokladna a registrace, ve středu 7. 12. pak již budou v provozu všechny útvary pracoviště.

Telefonní i e-mailové kontakty zůstávají nezměněny.

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
stehovani-uzp-vyskov.pdf 398.7 Kb

Povinné kontroly kotlů na tuhá paliva do 31.12.2016

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
povinne-kontroly-kotlu-na-tuha-paliva-info.doc 38.4 Kb

Informace KHS JMK k epidemii infekční žloutenky v Brně a okolí

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
letak-vha-2016-khs-jmk-671052-.pdf 163.4 Kb

FÚ JmK - Spustili jsme infolinku pro dotazy k EET

Od 1. srpna mohou všichni, které zajímá elektronická evidence tržeb (EET) a mají k jejímu spuštění či fungování jakýkoliv dotaz, volat na speciální infolinku Finanční správy – 225 092 392. Linka je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a je určena pro zodpovídání všech dotazů vyjma technických.

S ohledem na blížící se termín zahájení vydávání autentizačních údajů ke vstupu do systému EET, kterým je 1. září 2016, a také přibližující se datum 1. prosince 2016, od kterého budou muset své tržby evidovat podnikatelé v tzv. první vlně (zjednodušeně řečeno ubytovací a stravovací zařízení), spustila Finanční správa k 1. srpnu provoz speciální infolinky, na které budou zaměstnanci specializovaní na evidenci tržeb odpovídat na dotazy veřejnosti.

Veškeré podrobnosti k evidenci tržeb včetně kontaktního formuláře pro technické dotazy jsou k nalezení na webu www.etrzby.cz.

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
infolinka-pro-dotazy-k-eet-letacek.pdf 112 Kb

Informační leták k elektronické evidenci tržeb

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
zaciname-od-1-prosince.pdf 120.6 Kb

Cestování s dětmi do zahraničí

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
clanek-cestovani-s-detmi-pro-periodika-usc.pdf 534.7 Kb

Upozornění na nutnost navýšení inkasního limitu SIPO

Upozornění na nutnost navýšení inkasního limitu SIPO

Finanční úřad pro Jihomoravský kraj upozorňuje všechny poplatníky využívající platbu daně z nemovitých věcí prostřednictvím SIPO, aby si zkontrolovali a případně zvýšili inkasní limit pro platby SIPO tak, aby pokryl celou předpokládanou výši daně. V případě nedostačujícího limitu nebude platba SIPO bankou provedena a může tak dojít ke vzniku nedoplatku na dani.

Poplatníkům, kteří hradí daň prostřednictvím SIPO, nebude příslušným FÚ zaslána poštovní poukázka pro placení daně, informaci o výši hrazené daně obdrží od České pošty v rámci podrobného přehledu jednotlivých předpisů plateb. Nebude-li do 31. května uhrazena splatná daň prostřednictvím SIPO, bude poplatníkovi Českou poštou zaslána upomínka neuhrazených předpisů SIPO.

 


Daně zaplatíte na poště složenkou zdarma!

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
letak-danova-slozenka-placeni-zdarma.pdf 63.6 Kb
slozenka-info-pro-obcany.pdf 329.6 Kb
slozenka-pokyny.pdf 1266.3 Kb

Nabídka bezplatného právního poradenství pro osoby se zdravotním postižením a seniory

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
pravo-poradnabrno.pdf 268.5 Kb

Tisková zpráva Finanční správy - Příběhy ze života Daňka Krátila

Finanční správa přibližuje lidem problém daňových úniků kresleným humorem

Finanční správa dnes vydala naučnou brožurku, kde formou vtipných kreslených příběhů vysvětluje lidem, že bez patřičných nástrojů a bez jejich pomoci je na krácení daní krátká. V osmi příbězích na motivy skutečných událostí z praxe finančních kontrolorů popisuje nešvary jako například nepřiznávání skutečných tržeb nebo zaměstnávání načerno. Podle statistik u nás za jediný rok daňoví podvodníci nepřiznají příjmy ve výši 160 mld. korun a okradou stát o 80 mld. korun na DPH.

 

My všichni tím přicházíme o daně, které by pomohly třeba v nemocnicích nebo ve školách. Kdyby měla Finanční správa už dávno účinné nástroje typu kontrolního hlášení či elektronické evidence tržeb a lidé by si brali účtenky a nenechávali se zaměstnávat načerno, nedocházelo by k daňovým únikům v tak masovém měřítku.

 

Hlavní postavou kreslených příběhů je šejdíř Daněk Krátil, užívající si komfortu služeb státu, který mu sponzorují poctiví daňoví poplatníci. Finanční správa v jednotlivých příbězích problémy otevřeně pojmenovává, vysvětluje dopady podvodných jednání a ukazuje možnosti řešení.

http://www.financnisprava.cz/cs/financni-sprava/pro-media/tiskove-zpravy/2015/danek-kratil-6834


Upozornění Úřadu práce ČR k výměně průkazů pro osoby se zdravotním postižením

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
upozorneni-up-cr.docx 431.4 Kb

Oznámení o zrušení daňových pokladen

OZNÁMENÍ O ZRUŠENÍ DAŇOVÝCH POKLADEN

K 1. září 2015 dochází na níže uvedených územních pracovištích Finančního úřadu pro Jihomoravský kraj ke zrušení daňové pokladny pro příjem plateb v hotovosti.

Boskovice, Bučovice, Hustopeče, Ivančice, Moravský Krumlov, Mikulov, Tišnov, Slavkov u Brna, Veselí nad Moravou

Na těchto pracovištích lze uhradit v hotovosti nadále pouze příslušné správní poplatky.

Veškeré platby daní lze provést bankovním převodem či poštovní poukázkou.


Informace k výměně průkazů pro osoby se zdravotním postižením - TP, ZTP, ZTP/P

Do konce letošního roku si musí všichni držitelé průkazu pro osoby se zdravotním postižením - průkaz TP, ZTP a ZTP/P, požádat na úřadu práce, oddělení dávek pro osoby s zdravotním postižením, o výměnu. Stávající průkazy, bez ohledu na platnost na nich vyznačenou, platí pouze do 31.12.2015.

V příloze jsou uvedeny podrobnější informace.

V případě podrobnější konzultace se můžete obrátit na naši bezplatnou poradnu Národní rady osob se zdravotním postižením v Brně, která je určena lidem se zdravotním postižením, seniorům a pečujícím osobám.

Kontaktovat nás můžete osobně, telefonicky, emailem či přes skype.

Úřední hodiny: Po, St 8:30 - 12:00, 12:30 - 17:00, Út. Čt, Pá 9:00 - 12:00

Poradna Národní rady osob se zdravotním postižením reg. č. sociální služby: 2888527 Cejl 892/32, 602 00 Brno

Tel: 542 214 110; 542 214 111

Mobil: 736 751 214

SKYPE: poradnabrno

e-mail: poradnabrno@nrzp.cz

web: www.nrzp.cz

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
vymena-prukazu.pdf 136.8 Kb

Informace k sanaci svahů v Dolních Věstonicích

Zastupitelstvo obce Dolní Věstonice požádalo hejtmana Jihomoravského kraje JUDr. Michala Haška o pomoc při jednání s Ministerstvem životního prostředí ve věci urychlení přípravy dotačního programu Likvidace škod po živelních pohromách 2014.

Přípis hejtmana JMK ministrovi životního prostředí a jeho následná reakce je přílohou této informace.

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
scan-hasek.pdf 688.7 Kb
scan-brabec.pdf 385.4 Kb

Jak odhlásit a přihlásit na úřadě ojeté osobní auto z ČR

Pokud provozovatel auta v polopřevodu nepodá do 30. 6. 2015 žádost o zápis vlastníka do registru vozidel, auto zanikne a nepůjde už přihlásit.  Abychom umožnili provést bezproblémové registrace pokud možno bez velkého čekání, v měsíci červnu bude registr vozidel mít úřední hodiny: pondělí, středa 8 – 17 hod., úterý 8 – 14 hod., čtvrtek 8 -11 a 12 – 14 hod.. Zároveň je možné objednat se na určitou hodinu přes elektronický objednávkový systém, který funguje přes www.mikulov.cz .

Děkuji za spolupráci

Zdraví Vás

Vargová Alena

Městský úřad Mikulov

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
00206b6302a0150604063032.pdf 356.9 Kb

Informace o rozšíření okruhu subjektů, které budou muset nově komunikovat se správcem daně elektronicky

Leták - "Kdo nově povinně elektronicky od 1.1.2015"

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
Letak_Kdo nově elektronicky od 1.1.2015.pdf 109.4 Kb

Od ledna daň na staré účty nezaplatíte – zrušte staré příkazy!

Finanční úřad opakovaně a důrazně upozorňuje všechny poplatníky, že je žádoucí zkontrolovat si při zasílání plateb na bankovní účty finančních úřadů, zda je správně identifikován cílový bankovní účet a zda například nezůstalo v trvalých příkazech nastaveno původní číslo účtu.

Od 1. 1. 2015 již všechny platby zaslané na bankovní účty 199 bývalých finančních úřadů budou vráceny zpět na bankovní účty příkazců. Důsledkem pak může být například nedodržení termínu pro placení daní ze strany poplatníka a související sankce.

Ke konci roku 2012 v souvislosti se zrušením zákona o územních finančních orgánech byly v České národní bance ke stejnému datu zrušeny veškeré bankovní účty všech 199 rušených finančních úřadů. K datu 1. 1. 2013 byly novým finančním úřadům v České národní bance otevřeny nové bankovní účty. Současně Česká národní banka prozatímně automaticky převádí platby chybně zaplacené na již zrušené bankovní účty z těchto účtů na nástupnické bankovní účty finančních úřadů.

Správné číslo účtu Finančního úřadu pro Jihomoravský kraj je 77628621/0710. Čísla účtů ostatních finančních úřadů naleznete v příloze.

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
cisla uctu FU.PDF 110.1 Kb

Finanční poradenství - oddlužování občanů

Jsme firma, která se zabývá finančním poradenstvím, mimo jiné i oddlužováním občanů. Hledáme způsoby, jak jim pomoci v jejich těžké situaci. Jedním z nich je např. osobní bankrot. S jeho pomocí se lze během 5-ti let zbavit dluhů, vyhnout exekucím a dražbám.

F I N A N C E – Šebánková, s.r.o., Bulhary č.113, PSČ  691 89

IČO:28274512

Pobočka: Kupkova 380/2,  690 02 Břeclav

                Brněnská 154/32, 692 01 Mikulov  /areál KOVO PROKEŠ, s.r.o. od 1.9.2014/

Tel: 608 066 398                             

E-mail: z.sebankova@email.cz                    

oddluzeni-breclav@seznam.cz

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
Inzerát na obce 2.docx 28.5 Kb

Pomáhejte s námi!

Oblastní charita Břeclav ve spolupráci s prodejní sítí potravin Enapo se rozhodli, nabídnout svým zákazníkům možnost pomáhat lidem, kteří se ocitli v nouzi, formou trvanlivých potravin a hygienických pomůcek.

Zákazník může v označených prodejnách Enapo zakoupit a po zaplacení vložit trvanlivé potraviny a hygienu do označeného drátěného koše ( koš je označený plakátem projektu), který je umístněný za pokladnami.

Zákazník si vybírá z doporučených trvanlivých potravin a hygienických pomůcek označených logem KOŠÍK SE SRDÍČKEM  nebo si je vybírá dle vlastního uvážení, avšak vždy se musí jednat o výrobek s dlouhou dobou trvanlivosti.

Prodejny zapojené do projektu Pomáhejte s námi! :

BOŘETICE (Potraviny Enapo č.160, Bořetice 142)

BŘECLAV (Potraviny Enapo č.150, Na Valtické 718)

BŘEZÍ (Potraviny Enapo č. 152, Březí 28)

MIKULOV (Potraviny Enapo č. 198, Náměstí 15)

MORAVSKÁ NOVÁ VES (Potraviny Enapo č. 151 , Náměstí Republiky 790)

NOVOSEDLY (Potraviny Enapo č. 209, Novosedly 10)

 Potraviny budou po naplnění koše převezeny na sídlo Oblastní charity Břeclav a poté prostřednictvím vybraných služeb budou přidělovány lidem, kteří se ocitli v nepříznivé životní situaci. Potraviny a hygienu přiděluje pracovník zařízení na základě rozhovoru s uživatelem služby a jeho momentální situace.

Sociální služby Oblastní charity Břeclav, kam poputují vybrané potraviny a hygiena:

Azylový dům- služba pro lidi bez přístřeší

Azylový dům pro matky s dětmi- služba pro matky v tísni

Kontaktní centrum- nízkoprahová služba pro uživatele drog

Nízkoprahové denní centrum- služba pro lidi bez přístřeší

 Kontaktní údaje:    http://breclav.charita.cz/pomahejte-s-nami/

Veronika Heklová(koordinátorka projektu za Břeclav, 519 372 719, 737 278 272, veronika.heklova@charita.cz, Azylový dům Břeclav- vedoucí zařízení)

Jana Studýnková(zodpovědná osoba za svoz potravin z prodejen, evidenci a uskladňování, koordinátorka dobrovolníků , 519 331 443, 605 233 403, jana.studynkova@charita.cz)

Pavlína Božková (asistentka projektu - propagace, evidence dalších zájemců, PR, asistentka fundraisingu a propagace, 603 423 894, pavlina.bozkova@charita.cz)


Informace o programech EU na období 2014 – 2020

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
2014 - 2020 - dopis podnikatelům.doc Informace o programech EU na období 2014 – 2020 37.4 Kb

Pomocné tlapky o.p.s. - videoškolení: Výcvik a péče o psa

Ve spolupráci s organizací Pomocné tlapky o.p.s., která cvičí psy pro hendikepované jsme natočili videoškolení: Výcvik a péče o psa.

Jedná se o seriál, ve kterém pan Jiří Tomášů, předává své mnohaleté zkušenosti s výcvikem psů.

Divák se naučí, jak naučit pejska základní poslušnosti.

Cena videoškolení je 29 Kč a nákupem klient zároveň přispívá na výcvik psů pro hendikepované.

 Další informace naleznete na stránkách www.TVskoleni.cz/vycvikpsa

Případně na Facebooku.

PS: Pan Tomášů mimo jiné vycvičil více něž 250 slepeckých a 150 asistenčních psů. Považuji ho tedy za předního odborníka v oboru.

Jaroslav Kovář

Autor projektu – TVskoleni.cz

 

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
Leták - výcvik a péče o psa.pdf Pomocné tlapky o.p.s. - videoškolení: Výcvik a péče o psa 147.1 Kb

Novinky ve zdanění převodu nemovitostí. Dědická daň už se neplatí!

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
TZ - Novinky ve zdanění převodu nemovitostí.docx Novinky ve zdanění převodu nemovitostí. Dědická daň už se neplatí! 18.7 Kb

Informace živnostenského úřadu

Informace pro podnikatele prodávající lihoviny

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
Koncese líh.docx Informace živnostenského úřadu 15.6 Kb

Prevence do každé rodiny

Informace Ministerstva vnitra pro občany

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
Listopad 2013.pdf Prevence do každé rodiny 1850 Kb
Prosinec 2013.pdf Prevence do každé rodiny 2086.3 Kb
Srpen 2013.pdf Prevence do každé rodiny 1024.9 Kb
Zari 2013.pdf Prevence do každé rodiny 1906.9 Kb

VZP varuje před nekalými praktikami konkurence

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
Neriskujte A5 - 2011_rev_AV.DOC VZP varuje před nekalými praktikami konkurence 54.3 Kb

Informace hejtmana JMK starostům obcí

Seznam subjektů, které jsou připraveny provést pro obyvatele JMK test na obsah zdraví škodlivých látek u lihovin a destilátů

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
Testování lihovin a destilátů.pdf Informace hejtmana JMK starostům obcí 91.5 Kb

Za úrazy peníze

Pomoc při získání peněz od pojišťoven za úrazy

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
za úrazy peníze.doc Za úrazy peníze 31.7 Kb

Finanční poradna pro občany

Bezplatná finanční poradna

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
FINANČNÍ PORADNA PRO OBČANY -D.Věstonice.doc Finanční poradna pro občany 90.6 Kb

Dráček Hasík - informace pro děti

Základní informace o preventivně výchovném programu pro děti v oblasti požární ochrany a ochrany obyvatelstva

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
hasik.htm Dráček Hasík - informace pro děti 24.7 Kb

Pojištění rodinného domu

Hlavní výhody pojištění rodinného domu

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
Pojištění rodinného domu.doc Pojištění rodinného domu 93.2 Kb

OdKomunity.cz

Veřejně prospěšný projekt zaměřený na rozvoj pomoci a sounáležitosti mezi obyvateli obcí a jejich blízkého okolí s dopadem na ekologii a sociální pomoc.

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
OdKomunity.cz.doc OdKomunity.cz 220.2 Kb

Návrh na zahájení řízení před finančním arbitrem

Formulář pro občany, kteří chtějí požádat o pomoc finančního arbitra

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
fa-kfa-navrh.pdf 166.9 Kb

Finanční arbitr - bezplatná pomoc občanů

Možnost bezplatného řešení sporů občanů s finančními institucemi

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
rozhodnuti-112010.pdf 288.8 Kb

Finanční arbitr

Co to je, co dělá, jak občanům pomáhá

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
fa-kfa-letak.pdf 425.6 Kb

Provozní řád dětského hřiště

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
provozni-rad-detskeho-hriste.rtf 50.1 Kb

Výzva obcím z CHKO Pálava

Výzva a pokyny jak řešit situaci s invazní dřevinou pajasanem žlaznatým

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
vyzva-obcim-z-chko-palava.pdf 1516 Kb

Stop dluhům a exekucím

Poradenství pro dlužníky (firmy i fyzické osoby - zaměstnance) a pro osoby mající v rodině dlužníka nebo sídlo zadlužené firmy ve vlastní nemovitosti

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
stop-dluhum-a-exekucim-za-24-hodin.eml 10.1 Kb

Protikorupční linka

Propagace protikorupční linky 199 - Ministerstvo vnitra ČR

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
propagace-protikorupcni-linky-199.eml 1567.3 Kb

Hasičský záchranný sbor Jihomoravského kraje radí

Hasičský záchranný sbor Jihomoravského kraje radí, jak čelit nepříjemným , nebo i nebezpečným událostem, které Vás v běžném životě mohou potkat.

Více na www.firebrno.cz a www.krizport.cz

Přílohy k článku
Jméno souboru Popis Velikost
rady-hasicskeho-zachranneho-sbor-jihomoravskeho-kraje.pdf 3820.8 Kb